top of page

MALTA 2018

Home: Welcome

Rebeka, Sara, Urška, Pia, Nina, Tim in Matija smo dijaki 3. b Srednje ekonomske šole Novo mesto, program ekonomski tehnik. Že v lanskem šolskem letu smo bili izbrani za opravljanje  obvezne delovne prakse v tujini. Naša izbrana destinacija je bila Malta. Vsi skupaj smo odpotovali v nedeljo, 28. 10. 2018, z novomeške avtobusne postaje, kjer nas je  čakal prevoznik GoOptija. Slovo od svojih bližnjih je bilo težko, vendar smo vedeli, da nam bo lepo in da nam bo ta izkušnja zelo koristila na naši bodoči poslovni poti.
Odpeljali smo se proti letališču Venice Treviso. Let smo imeli ob 16.30 in po približno dveh urah smo prileteli do majhnega otočka, naše končne destinacije, Malte.  Tam nas je čakal Mario z malteške šole Easy Job Bridge. Razdelil nam je kuverte, kjer so bili ključi apartmaja. Svoje kovčke  smo hitro naložili v kombi in Mario nas je odpeljal do našega apartmaja. Pošteno lačni smo se odpravili v McDonald's , kjer smo preživeli prijeten večer ob klepetu in obveznem hamburgerju, krompirčku in kokakoli.
Naslednji dan smo se skupaj s profesorico Jasno Korbar in njenim možem odpravili v glavno mesto Malte Valletto. Od avtobusne postaje smo se peš odpravili do šole v Valletti. Tam nas je sprejela Anna, ker je bila glavna mentorica Rita žal odsotna. Posredovala nam je pomembne informacije glede apartmaja in hišnega reda. Nato smo se s kombijem odpeljali do naših partnerjev. Urška, Pia in Nina smo delale v nepremičninski agenciji Quicklets v mestu Mosta, Sara in Rebeka v hotelu Bella Vista ter Tim in Matija v Green's supermarketu. Partnerji so nas bili zelo veseli in vsi skupaj smo komaj čakali naslednji delovni dan.
Dijaki smo pridobili veliko različnih izkušenj, saj smo opravljali različna dela. V nepremičninski agenciji smo dekleta pridobile veliko znanja glede oglaševanja in trženja nepremičnin, dekleti v hotelu sta razvijali svoje komunikacijske spretnosti, saj sta se morali vsakodnevno pogovarjati z gosti, fanta pa sta pridobila izkušnje z delom v skladišču in administraciji. Vsi smo tako svoje teoretično znanje, ki smo ga pridobili v preteklih treh letih, lahko izkoristili v praksi.
Največ prostega časa smo imeli ob vikendih, saj smo bili takrat prosti. Odšli smo na izlet v Popeye village, se vozili z dvonadstropnim avtobusom po južnem delu Malte, ogledali smo si malteški nacionalni akvarij ter se s trajektom odpeljali na otok Gozo. Čeprav nam vreme na otoku Gozo ni bilo najbolj naklonjeno, se nam je vsem najbolj vtisnil v spomin zaradi čudovitih plaž in visokih klifov.
Velikokrat smo po končanem delu odšli v nakupovalne centre, da smo se malo sprostili. Malta ima veliko manjših trgovin s spominki in nekaj večjih nakupovalnih centrov.
V petek, 16. 11. 2018, se je naša praksa uradno zaključila. Vsi srečni, zadovoljni in polni novih izkušenj smo tako v roke dobili potrdila o opravljeni praksi. Zahvalili smo se malteški šoli in jim pomahali v slovo.
Čas nam je minil zelo hitro in tako smo se morali po 3-tedenski praksi vrniti nazaj v Slovenijo. V soboto dopoldan smo se s kombijem odpravili proti malteškemu letališču. Let smo imeli ob 15.30 in  po dveh urah smo srečno pristali na letališču  Milano Bergamo. Od tam nas je prevoznik GoOpti odpeljal v Novo mesto. Pot je bila dolga, čeprav je minila kar hitro, saj smo večino časa spali. Vsi srečni smo lahko ob 2. uri zjutraj stekli v objem svojih bližnjih in se hitro odpravili v svoje prijetne domače postelje.

Home: Services

DELO NA MALTI

TIM in MATIJA-GREENS SUPERMARKET

Tim in Matija sta praktično delo opravljala v Greens Supermarketu. To podjetje se ukvarja  predvsem s prodajo prehrambnih proizvodov in tehničnih izdelkov. Podjetje zelo dobro posluje ter vedno bolj krepi svoj položaj na trgu. Fanta sta med drugim izdelovala kartice, na katere kupci ob nakupu prejmejo točke za popuste. Te točke sta nato z računov vnašala na izdelane kartice. Občasno sta priskočila na pomoč tudi v skladišču, kjer sta na police zlagala različne izdelke in nekatere razvrstila tudi po trgovini.

NINA, PIA, URŠKA-QUICLETTS

Nina, Urška in Pia so delo opravljale v podjetju Quicklets, ki se ukvarja z oglaševanjem nepremičnin na različnih spletnih straneh, s čimer želi pritegniti čim večje število kupcev k nakupu nepremičnin. Delo je v celoti potekalo za računalnikom. S seznama na spletni strani Quicklets so na začetku izbrale nekaj nepremičnin, nato pa v mapo računalnika shranile slike, ki so jih potrebovale za nadaljnje delo, ter se lotile objavljanja. Za objave so uporabile različne spletne strani, kot so Facebook, Maltapark in Expat. Po končani objavi so občasno prejele tudi poizvedbe zainteresiranih strank. Poslale so jim obrazce, ki so jih morali izpolniti, nato pa podatke posredovale mentorju, ki  je prevzel njihovo delo.

REBEKA,SARA-HOTEL BELLA VISTA

Rebeka in Sara sta svoje delo opravljali v hotelu Bella Vista. Za delo sta potrebovali bela bluzo in črne elegantne hlače. Delali sta na recepciji. Sprejemali sta goste ter jim pomagali z različnimi informacijami. Izdelovali sta tudi sobne kartice za odklepanje vrat, prepisovali različne dokumente, sprejemali klice na recepciji ter opravljali delo v računovodstvu. Delo v hotelu je zelo zahtevno, zato sta morali biti dekleti še posebej pozorni, da so bile vse naloge opravljene tako, kot so pričakovali in zahtevali mentorji v hotelu.

Home: Inventory

IZLETI

Home: About

Naš izlet v Popeye village.

POPEYE VILLAGE
Pri ogledu države gostiteljice smo si za ogled  izbrali tudi kotiček imenovan Popeye Village. Zjutraj smo se odpravili na avtobus, ki nas je popeljal do željenega mesta. Pri prihodu smo si  kupili karte in vstopili v svet Popaja. Sprehodili smo se po vasici po kateri nas je vodila mapa, ki smo jo dobili na vhodu. Ker smo prišli ravno v času noči čarovnic, je bilo še vse okrašeno v tem stilu. Ogledali smo si vse hiške, spili punč, se poslikali ter obiskali tudi hišo strahov. Ker nam je preostalo še nekaj časa smo se nekateri osvežili v turkizno modrem morju.
Popeye Village je namensko zasnovana filmska vasica, ki je zdaj spremenjena v majhen atrakcijski park. Zgrajena je bila kot filmski set za produkcijo glasbenega celovečernega filma Popeye iz leta 1980. Danes je odprt za javnost kot muzej na prostem in obmorsko letovišče.

Home: FAQ

GOZO

V nedeljo, 11. 11. 2018 smo se dijaki okoli 8. ure odpravili  na malteški otok Gozo. Najprej smo se morali z avtobusom, ki je zamujal uro in petnajst minut, odpeljati do trajekta, ki  nas je odpeljal naravnost do našega cilja. Karte za vožnjo s trajektom nismo plačali na začetku potovanja, saj imajo Maltežani sistem, po katerem  stranke storitev plačajo, ko jo opravijo.
Na trajektu smo najprej naročili nekaj za pod zob in kavico; bili smo namreč zelo zaspani. Vožnja do otoka ni trajala dolgo, v tridesetih minutah smo bili že na cilju. Na Gozu nas je pričakal avtobus, ki nas je popeljal po celem otoku. Naš prvi postanek je bila plaža Ramla Bay, kjer imajo čudovit, oranžno-rdeč pesek. Tukaj  se je naš sošolec  Matija opogumil  in skočil v vodo, ki je bila presenetljivo topla. Po ogledu smo se odpravili nazaj na avtobus, ki nas je po dvajsetih minutah odložil pri jami Kalipso. Ta je znana zaradi Homerja, ki je jamo omenil  v Odiseji. Zgodba govori o tem, da je točno v tej jami nimfa Kalipso dolgih sedem let v ujetništvu zadrževala Odiseja.
Po ogledu smo  vožnjo nadaljevali do Dwejre, čudovitega mesta, polnega klifov, jam in ogromnih naravnih spomenikov, s kristalno zeleno-modro vodo, ki je pravi raj za potapljače. Tukaj smo najeli ladjico, s katero smo se odpeljali v Dwejrovo jamo, kasneje pa smo si ogledali še jamo Blue Grotto. Pod morsko gladino smo videli  veliko čudovitih oranžnih meduz, ki so plavale v skupinah. Prizor je bil naravnost osupljiv. Iz varnega zavetja majhnega čolna smo videli tudi ostanke Azurnega okna, ki se je marca 2017 porušil. To je bila največja znamenitost otoka Gozo, a zdaj ostaja samo še v spominih prebivalcev, filmih in na razglednicah.
Kmalu se je zmračilo, zato smo  se morali posloviti od tega čudovitega otoka.  Z avtobusom smo prišli do trajekta, ki nas je odpeljal nazaj do našega apartmaja.

Home: Opening Hours

IZLET PO JUŽNI MALTI

V soboto, 3.11. smo v spremstvu razredničarke in njenega moža z dvonadstropnim avtobusom obiskali celotni južni del Malte. Najprej smo si ogledali prazgodovinske templje, imenovane Hypogeum, ki so od leta 1980 na seznamu Unescove svetovne dediščine. To prostrano 5000 let staro in ročno izdolbeno podzemno pokopališče velja za enega najdragocenejših naravnih zakladov Malte.

Kasneje smo se odpeljali v ribiško mestece, imenovano Marsaxloxx Fishing Village. V prijetnem pristanišču so se pozibavali živobarvni luziji - ribiški čolni, ki so pobarvani, na krovu pa imajo Ozirisovo oko, ki naj bi jih varovalo pred zlimi duhovi in jim prinašalo srečo. Tukaj smo si najprej naročili 3 velike pice, ki sicer niso bile pohvale vredne, a ker smo bili lačni, smo jih vseeno pojedli. Po obroku so nas čakale mestne stojnice s številnimi spominki, kjer smo se zadržali kar nekaj časa. Pot nas je vodila do Blue Grotta, jame s kristalno čisto modro morsko vodo, do katere lahko prideš le s čolnom. Jame si nismo mogli ogledati, saj so bili valovi previsoki.

Ker smo imeli še pol ure do naslednjega avtobusa, smo se odločili, da odidemo do najbližjega klifa, kjer smo občudovali valove in naredili nekaj fotografij. Po končanem slikanju smo z avtobusom odšli v Hagar Qim&Mnajdra, kjer smo si najprej v muzeju ogledali 4D filmček o nastanku prazgodovinskih templjev in kako so se ohranili, kasneje pa smo odšli do najdišča teh templjev.

Ko smo se zvečer vrnili domov, smo bili utrujeni, vendar zelo hvaležni, saj smo se naučili veliko novih stvari in videli veliko naravnih lepot, katere ponuja Malta